چهار ترفند برای ساخت ویدئوهای کاربرپسند

کاربرها عاشق تماشای ویدئو هستند. درواقع احتمال اینکه افراد یک ویدئو تماشا کنند، از احتمال اینکه یک مقاله بخوانند خیلی بیشتر است. به همین خاطر بهتر است از این شانس فوق العاده بازاریابی غافل نشویم. ویدئوها می توانند پیغام موردنظرمان را به راحتی منتقل کنند. به خصوص اگر بتوانیم ویدئویی بسازیم که در اینترنت جنجالی شود، نام کسب و کارمان خیلی زود سر زبان ها می افتد. در ادامه سعی داریم چهار ترفند ساخت ویدئوهای کاربرپسند را از نظر بگذرانیم:

 

ویدئو باید کوتاه باشد

بیشتر افراد به خصوص هنگامی که در اینترنت هستند، بازه توجه کوتاهی دارند. کاربرها بدون اینکه تمام محتوا را بخوانند، یا حتی تا پائین صفحه بروند، از یک صفحه اینترنتی به صفحه دیگری می روند. در مورد ویدئوها هم قضیه دقیقا به همین شکل است. به همین خاطر باید سعی کنیم طول مدت ویدئو را تا حد ممکن کمتر از سه دقیقه نگه داریم تا بیشترین بازدید را به دست بیاورد. کاربران یوتیوب هر روز بیش از ۴ میلیارد ویدئو می بینند؛ موفق ترین ویدئوها هم معمولا کمتر از ۵ دقیقه هستند و توجه بیننده را به خوبی حفظ می کنند.

 

ویدئو باید ساده باشد

اولین ویدئویی که می سازیم، باید حدالامکان ساده باشد. برای بالا بردن آمار بازدید، لزومی ندارد ویدئوهای فانتزی بسازیم. البته باید به شرایط نور، صدا، زاویه دوربین و… توجه کنیم، اما مهم ترین نکته این است که محتوا به صورتی باشد که کاربر را جذب خودش کند. مثلا اگر ویدئو درباره تعدادی بچه گربه بامزه باشد، خیلی بیشتر به اشتراک گذاشته می شود، تا اینکه درباره یک مبحث پیچیده صحبت کند. بهتر است پیغام اصلی مان را مشخص کنیم و براساس همان یک ویدئوی ساده بسازیم.

 

ویدئو باید به کاربر ربط داشته باشد

یکی از بهترین روش ها برای جذب کاربران این است که محتوایی عرضه کنیم که به آن ها هم مربوط باشد. مثلا بیشتر آدم ها می فهمند بچه ها بامزه هستند، مدرسه استرس دارد، جدائی دل آدم را می شکند و مرگ عزیز دردناک است. اگر تم اصلی ویدئو یکی از مفاهیم عام مثل این موارد باشد، به احتمال بیشتری به اشتراک گذاشته می شود.

 

ویدئو باید احساسات بیننده را تحریک کند

ویدئوهای خنده دار معمولا خیلی خوب به اشتراک گذاشته می شوند. البته باید توجه داشته باشیم شوخی هایمان باعث نشوند دسته ای از افراد برنجند. در حالت کلی بهتر است وارد مسائل سیاسی و اجتماعی نشویم، مگر اینکه به شکل مستقیم به کسب و کارمان ربط پیدا کنند. احتمال اینکه به بعضی از کاربرها اهانت شود و واکنش منفی نشان بدهند، همیشه بالا است.

مردم اصولا به مطالبی که احساساتشان را برانگیخته می کند، بیشتر جذب می شوند. حس شوخ طبعی هم یکی از موثرترین عواطفی است که می توانیم هدفگذاری کنیم، البته نباید از سایر احساسات مثل شکسته شدن دل، لذت بردن یا شوکه شدن هم غافل شویم. اگر بتوانیم احساسات بیننده را متاثر کنیم، ویدئویمان با احتمال بیشتری به اشتراک گذاشته می شود. کاربران هم معمولا ویدئوهایشان را در شبکه های اجتماعی می گذارند تا احساساتشان را منتقل کنند. مطمئنا اگر یک تصویر برابر هزار حرف باشد، یک ویدئو برابر صدها هزار حرف است…

بعد از اینکه تمام این موارد را در ویدئو لحاظ کردیم، در مرحله آخر باید کاربر را تشویق کنیم کاری را که می خواهیم انجام بدهد. گاهی اگر خودمان از بینندگان درخواست کنیم ویدئو را به اشتراک بگذارند، نتیجه بهتری می گیریم. زدن دکمه share که زحمتی ندارد….

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *