ارتباطات و تبلیغات؛ نشریه تخصصی ارتباطات بازاریابی

نخستین شماره نشریه “ارتباطات و تبلیغات” با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارائه دانش استفاده از ارتباطات جهت تبلیغات کارآمدتر پا به دنیای مطبوعات تخصصی گذاشته است.

امید امانی کارشناس ارشد حوزه ارتباطات بازاریابی و مدیر عامل آژانس تبلیغاتی پرمون طرح- صاحب امتیاز و مدیر مسئول این نشریه، ضمن تاکید بر نقش موثر ارتباطات بازاریابی و تبلیغات در ارتقا و بهبود جایگاه یک برند در بین مخاطبان هدف، اظهار داشت: «در دنیای تجاری امروز، شرکت های معتبر بین المللی در تلاش هستند با استفاده از ارتباطات بازاریابی به معرفی و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت از برند خودشان بپردازند و در نهایت موفق به فروش هرچه بیشتر محصولات (خدمات) خود، شوند.»

او با اشاره به دوران پسابرجام و چالش جدی شرکت های داخلی در رقابت با همتایان خارجی خود، ادامه داد: «اکنون که شرایط برای فعالیت بیش از پیش شرکت های خارجی در ایران  فراهم شده است، شرکت های داخلی برای عقب نماندن از قافله تجارت و مقابله با رقبای خارجی می بایست علاوه بر رساندن کیفیت محصولات (خدمات) خود به استانداردهای جهانی، با بروزرسانی دانش خود در حوزه تبلیغات و ارتباطات بازاریابی، به شکل جدی با شرکت های خارجی به رقابت بپردازند و بدین شکل تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل کنند.»

امید امانی درباره اهمیت چاپ نشریه ارتباطات و تبلیغات گفت: «در چنین وضعیتی جای خالی مرجعی معتبر و به روز در این زمینه حس می شد که نشریه ” ارتباطات و تبلیغات” با چنین رویکردی کار خود را آغاز کرده است.»

این نشریه در اولین شماره خود به بررسی پتانسیل موجود در بازاریابی آنلاین و به ویژه شبکه های اجتماعی به عنوان بستری کارآمد برای بازاریابی پرداخته است. فراگیر شدن استفاده از انواع شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی توسط اقشار مختلف جامعه فرصتی مناسب را جهت تبلیغات موثر فراهم آورده است.
فعالان دنیای تجارت نیز می توانند با مطالعه مقالات تخصصی این نشریه ضمن آشنایی با جایگاه و اهمیت شبکه اجتماعی در بازاریابی نوین، از روش های تبلیغاتی مناسب در این فضای پر مخاطب، برای یک بازاریابی پربازده استفاده نمایند.

تیتر برخی از مطالب تخصصی چاپ شده در مجله به شرح زیر است:
چگونه یک آژانس تبلیغاتی انتخاب کنید؟
بازاریابی آنلاین،  بایدها و نبایدها
روش‌های عمده در تبلیغات
چرا تبلیغات در اینستاگرام مفید و موثر است؟
۱۰ روش‌ نوین بازاریابی و تبلیغات
تبلیغات به سبک دیوید مکنزی اگیلوی
معرفی ۳۰ لغت پرکاربرد و تأثیرگذار برای جلب نظر مشتریان در بازاریابی و فروش
چگونه با استفاده از تبلیغات مخاطب انبوه را به خود جلب کنیم؟
معرفی ۵ روش‌ کم‌ هزینه برای تبلیغات

ارتباطات و تبلیغات؛ نخستین نشریه تخصصی ارتباطات بازاریابی

این نشریه همچنین در بخش دیگری به بررسی عملکرد شرکت های موفق و نیز چگونگی راه اندازی یک کسب و کار موفق بر اساس تجربیات افراد موفق در این زمینه پرداخته است. تیتر مهم ترین مطالب این بخش عبارتند از:

۷ درس مهم که باید از استیو جابز، بنیان گذار اپل یاد بگیریم
پرسش‌ های عجیبی که بهترین شرکت‌ های آمریکایی در مصاحبه‌ کاری می پرسند
۸  درس کسب و کار از جف بزوس
بازاریابی و استراتژی بازار، هر آنچه که باید بدانید
پشت صحنه‌ ۴ کمپانی موفق دنیا
۷ گام پیشنهادی برای وقتی که نمی‌ دانید سراغ چه نوع کاری بروید
چگونه طرح کسب وکار بهتری بنویسیم؟
۸ کتاب ضروری برای خواندن قبل از راه‌ اندازی کسب و کار جدید

ارتباطات و تبلیغات؛ نخستین نشریه تخصصی ارتباطات بازاریابی

صاحب امتیاز نشریه ارتباطات و تبلیغات در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی به مشتریان و ترغیب آن ها به استفاده از محصولات (خدمات) مهم ترین نتیجه تبلیغات صحیح در زمینه تجارت است که البته نیازمند دانش بالا در این حوزه است.
با توجه به اینکه ما در زمینه تبلیغات و ارتباطات بازاریابی نسبت سایر نقاط دنیا عقبتر هستیم، نشریه تخصصی ارتباطات و تبلیغات با تیم متخصص خود در تلاش است با بومی سازی این دانش و همچنین با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی هدفمند و موثر، یاری گر شرکت های تجاری داخلی باشند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *