بایدها و نبایدهای معرفی فضای کار کمپانی و کارکنان آن در شبکه های اجتماعی

همه خوب می دانیم شبکه های اجتماعی نحوه برقراری ارتباط افراد با یکدیگر را تغییر داده اند. استفاده بیش از حد از کلمه LOL یکی از نمودهای همین قضیه است. هر روز میلیون ها نفر برای مسائل شخصی یا حتی کاری، از طریق شبکه های اجتماعی باهم ارتباط برقرار می کنند. براساس تحقیقات مجله UniversumGlobal، ۳۵% از مدیران منابع انسانی معتقدند شبکه های اجتماعی مهم ترین ابزار اینترنتی موجود برای برقراری ارتباط با متقاضیان استخدام هستند و اهمیتشان از وب سایت خود مجموعه هم بالاتر است.

این اهمیت روز به روز هم بیشتر می شود: در گزارش “چشم انداز ۲۰۲۰” مجله UniversumGlobal آمده است ۳۸% از مدیران اجرائی معتقدند باید برای معرفی فضای کار کمپانی و کارمندان آن، از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. اما برای اینکه بتوانیم در استراتژی هایمان از این شبکه ها به خوبی کمک بگیریم، باید بدانیم از چه تاکتیک هایی استفاده کنیم و مراقب چه اشتباهاتی باشیم.

به کلیات بسنده نکنید

یکی از مهم ترین توصیه ها درخصوص کار با شبکه های اجتماعی این است که برای مخاطبمان محتوای سفارشی و اختصاصی آماده کنیم تا بتواند با مهم ترین و جالب ترین بخش های کسب و کارمان آشنا شود. شاید این توصیه چندان ملموس و قابل اجرا نباشد…

برای معرفی فضای کار کمپانی و کارکنان آن از طریق شبکه های اجتماعی، باید با نمایش جزئیات منحصربفرد و جالب توجه، نشان بدهیم زندگی روزمره کارمندانمان در محل کار چطور است. اصولا بهتر است دور کلیشه ها را خط بکشیم. یکی از راه ها این است که به سوالات متقاضیان استخدام در قالب یک ویدئوی کوتاه پرسش و پاسخ جواب بدهیم و آن را روی یکی از شبکه های اجتماعی آپلود کنیم.

از جنبه های بصری و گرافیکی غافل نشوید

بیشتر افراد با شبکه های اجتماعی صرفا به صورت متنی برخورد می کنند؛ شاید این مساله به این خاطر باشد که پست های توئیتر فقط ۱۴۰ کاراکتر می گیرند و عکس ندارند. درهرحال درصورتی که از المان های بصری هم به شکل صحیح استفاده کنیم، کاربران واقعا علاقمندتر می شوند. توجه داشته باشید عکس ها باید با کیفیت بالا باشند، نباید کلیپ آرت باشند، تگ کپی رایت هم نباید داشته باشند. حتی بهتر است خودمان از فضای کمپانی یا اتفاقات مهمی که در آن می افتد عکس بگیریم. از ویدئوها هم باید به صورت منطقی و آگاهانه استفاده کنیم. می توانیم دقایق مختلفی از یک روز کاری کامل در کمپانی را در قالب یک فیلم کوتاه آماده کنیم. در این صورت جزئیات نحوه کار در کمپانی، برای مخاطب و به خصوص متقاضیان استخدام به خوبی روشن می شود.

صادق باشید

شاید خیلی راحت بتوانیم روی شبکه های اجتماعی از خودمان تصویری غیرواقعی به نمایش بگذاریم، اما نکته این است که هیچ مجموعه ای ایده آل نیست و به نحوی مسائل و مشکلات دارد. درصورتی که چالش ها و موانع موجود را صادقانه به تصویر بکشیم، هم اعتبارمان در چشم مخاطب دوچندان می شود، هم اینکه متقاضیان استخدامی که آمادگی رویارویی با مشکلات را ندارند، وقت خودشان را هدر نمی دهند و شانسشان را جای دیگری امتحان می کنند.

مهم ترین نکته اینکه باید برای محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهیم، استراتژی مشخصی داشته باشیم و به همان پایبند بمانیم. اگر از نقاط قوت این شبکه ها به نفع خودمان استفاده کنیم و درگیر اشتباهات رایج هم نشویم، می توانیم از فضای کاری کمپانی و کارکنان آن تصویر مطلوبی به نمایش بگذاریم.

 

socail-media

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *