تکنولوژی های جدید تصور ما از کسب و کار را تغییر می دهند

تکنولوژی مدرن چگونه مسیر بین تولیدکننده تا مصرف کننده در سراسر جهان را کوتاه می کند؟ رییس بخش مشاوره شرکت Gemius به این سوال پاسخ می دهد.

تکنولوژی های جدید برداشت و تصور ما از کسب و کار را تغییر می دهند

زمانی که به این موضوع فکر می کنیم که تکنولوژی های جدید چگونه تصورات و برداشت ما را از کسب و کار تغییر می دهند بهتر است از دو منظر به این موضوع نگاه کنیم؛ منظر مصرف کننده و منظر مشاغل. این موضوع از نقطه نظر مصرف کننده عمدتاً سودمند است مثلاً از نظر امکان مقایسه محصولات مختلف یا دسترسی داشتن به خدمات و محصولات بدون اینکه مجبور به بیرون رفتن از منزل شود. از منظر مشاغل از یک سو یک چالش محسوب می شود و از سوی دیگر یک فرصت فوق العاده. این چالش ها شامل استفاده از تکنولوژی و کسب توافقات سازمانی و همینطور اعمال تغییرات در فرهنگ محل کار و فرآیندهای تجاری است. اما منافع حاصل از این کار ارزش این تلاش ها را دارد.

مهم تر از همه اینها اینکه تکنولوژی های جدید این امکان را برای مشاغل فراهم می نماید تا قواعد کلی قدیمی را در زمینه تامین نیاز مشتری احتمالی درست در زمانی که به آن نیاز دارد، به مرحله اجرا بگذارد. و نکته ای که اهمیتش از این کمتر نیست اینکه مشتری ها بازارهای فروش جدیدی را برای مشاغل فراهم می کنند. سابقاً اینطور بود که محصول فوق العاده ای را در اختیار داشتید ولی همچنان برای توزیع آن با موانعی مواجه بودید اما امروزه هر مشتری از هر کجای جهان می تواند خیلی راحت بازی کامپیوتری ‘Wiedźmin’ را از طریق اینترنت خریداری کند. مجبور نیستید منتظر تحویل آن بمانید یا برای خرید آن به فروشگاه بروید. فروش آنلاین این امکان را در اختیار مشاغل قرار می دهد تا هزینه های توزیع خود را کاهش دهند یا حتی بدون داشتن مکان فیزیکی برای فروش محصولات خود این کار را انجام دهند و این در حالی است که همزمان امکان دسترسی به بازار بزرگتری را برای آنها فراهم می نماید. امروز این امر بسیار طبیعی است اما فقط چند سال پیش کسب و کار اینطور نبود.

بهتر است به کاربرد تکنولوژی های جدید در رسانه های اجتماعی هم از منظر مشتریان و هم صاحبان مشاغل اشاره کنیم- خصوصاً مشاغلی که مشتری امکان تماس با آنها را دارد و مشتاق هستند تا از مشتری های خود بیاموزند. از میان سایر موارد، رسانه های اجتماعی نسبت به مدل های سنتی خدمات مشتری امکان واکنش بسیار سریع تر و ارزان تری به نیازها و مشکلات مشتریان را فراهم می کند. این امکان را نیز فراهم می سازد تا مشاغل روابط بسیار خوب و طولانی مدتی را با مشتری برقرار نمایند که در طولانی مدت می تواند به درآمد بیشتر کسب و کار آنها و وفاداری بیشتر مشتری منتهی شود. البته با فرض اینکه این ارتباط واقعاً ایجاد شود.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *