راز بازدید بیشتر از وب سایت ها چیست؟
مفید بودن محتوا، رازی است که مخاطبان را در طول زمان حفظ میکند.
نیاز به بازدید هرچه بیشتر، چه از وبسایت تجاری و چه یک وبسایت تولید محتوا، ضروری می باشد. دلیل این موضوع واضح و دردناک است. دلیل اول شکست در تجارت الکترونیک، کمبود بازدید است و برای وبلاگنویسان نیز همینطور است. راه حل چیست؟ اخیرا اجرای یک سری از مطالعات موردی، قدرت محتوای همیشه سبز را نشان داده است: « بازاریابی محتوایی، بهترین محتوای همیشه سبز است.»
اما قرار نیست تولید این محتوا حالتان را بد کند. تولید چنین محتوایی زمانبر و وقتگیر است. تنها چیزی که بدتر از سروکله زدن با تعداد بازدید از سایت است این است که فکر و جان خود را بگذارید سرِ یک منبع و فقط شکست خوردنِ آن را ببینید.
راه حل آن است که بفهمید چه چیزی یک محتوای همیشه سبز هوشمندانه را موفق میکند نه آن که فقط به تعدادی کلمه ی عجیب و غریب متوسل شوید.
ممکن است عجیب به نظر بیاید اما قطعا اولین محتوای کمکرسان، خودِ سنگبنای بازاریابی محتوا است. وقتی نوبت به کپیرایتینگ میرسد در هر قطعه از محتوایی که ایجاد میکنید باید دو چیز را مدنظر داشته باشد: ۱- مخاطب را از جهنمی که در آن اسیر شده نجات دهد ۲- آنها را به بهشت شخصی خودشان بفرستد.
یک اصل اساسی برای تولید محتوای همیشه سبز رعایت این قانون است که یک کپیرایتینگ عالی به دنبال فروش نیست بلکه به دنبال راه رهایی مخاطب است.
اما چرا بیشتر محتواهای همیشه سبز این دو بخش را نادیده میگیرند ؟ چون اغلب ما مطلب طولانی را با یک محتوای همیشه سبز اشتباه میگیریم. یک مثال میزنیم اما نام نمیبریم. محتوایی تولید شده بود که ۱۸۰۰۰ کلمه بود و ۱۲۷ نطقه داشت، مقالهای تاثیرگذار دربارهی اشتباهات بهینهسازی موتورهای جستجو.محتوا، مقالهای طولانی و زیبا بود که از نظر نکات ذکر شده نیز غنی بود. اما بسیار طولانی بود. یک دنیا تفاوت میان اندازه و یک مطلب رهاییبخش برای مخاطب وجود دارد. به جای یک منبع قابل ارجاع برای راهنمایی خوانندگان در مورد بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، خوانندگان با متنی سخت و غافلگیرکننده روبرو بودند. در مطلب هیچ سلسله مراتب دقیق و نکتهای کلیدی وجود نداشت.
بلند بودن مطلب با خوب بودنِ آن یکسان نیست.
چیزی که مورد نیاز افراد آنلاین می باشد و کمتر در دسترسشان قرار میگیرد، نکات و دیدگاههای آسان و عملیاتی است تا بتوانند مشکلی را که درست در همان لحظه با آن مواجه هستند حل کنند و بعد هم این شانس وجود دارد که در صورت لزوم سایت را بالاوپایین کنند و هر موقع زمانش رسید به منابع لازم دست پیدا کنند. از خودتان بپرسید: مخاطب هدف من از چه چیزی در رنج است؟ چه مشکلی خواب و خوراک را از او گرفته است؟ چه رازی وجود دارد که میتواند برای آن جوابی پیدا کند؟ از کجا آسیب میبیند؟
اینها سوالاتی است که به تولید یک محتوای همیشه سبز کمک میکند. محتوایی که هدف آن به جای خودنمایی، خدمترسانی به مخاطب شما است.
محتوای سبز چگونه است؟
محتوای سبز، موثر و آسان است. مطلب بلند لزوما مطلب بدی نیست اما لازم است که ساده باشد تا تاثیرگذار باشد. کارهای زیادی میتوان کرد مثلا به محتوا جنبهی تصویری داد و برای دستیابی به مطلب مورد نیاز یک سری لغات کلیدی ایجاد کرد.
یک محتوای همیشه سبز باید برای مخاطب نجاتبخش یا راهگشا باشد.
همهی ما به بازدیدهای بیشتری نیاز داریم. با وجود آنکه محتوای همیشه سبز ممکن است به یک کلمه وابسته باشد اما مفید است. مخاطب خود را سردرگم نکنید. کلید اصلی کار، کمیت و عمق مطلب است، یک راهنمای نامحدود نمیتواند شما را نجات دهد اگر که محتوای شما نتواند مخاطب شما را نجات دهد.