قرار است تا سال ۲۰۱۸ در بازارهای داخلی آمریکا تبلیغات دیجیتال از تبلیغات سنتی پیشی بگیرند

همواره شکی نسبت به دیجیتال بودن آینده تبلیغات داخلی آمریکا وجود دارد، جدیدترین پیش بینی درآمد داخلی این کشور از تبلیغات که از سوی موسسه مشاوره و تحقیقات BIA/Kelsey ارائه شده، تایید می کند که تا سال ۲۰۱۸ درآمد ناشی از تبلیغات آنلاینی که تمرکز آنها بر داخل آمریکا است از میزان درآمد تبلیغات سنتی که مخاطبین داخلی را هدف قرار می دهد، فراتر خواهد رفت. این امر، بخشی از تحول دیجیتال تبلیغات داخلی سراسر کشور آمریکا و ریسک هایی است که باعث به حاشیه راندن تبلیغات چاپی سنتی می شوند.

درآمد تبلیغات داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۷- ۸/۱۴۸ میلیارد دلار

در روزنامه های چاپی ۳/۸ درصد؛ در روزنامه های آنلاین ۵/۲ درصد؛ مکاتبه مستقیم ۹/۲۴ درصد؛ پخش تلویزیونی ۳/۱۳ درصد؛ تلویزیون آنلاین ۷/۰ درصد؛ پخش رادیویی ۶/۹ درصد؛ رادیو آنلاین ۹/۰ درصد؛ دفترچه های راهنمای تلفن چاپی ۳/۱ درصد؛ راهنمای تلفن اینترنتی ۷/۱ درصد؛ تبلیغات محیطی ۷/۵ درصد؛ تبلیغات کابلی ۶/۴ درصد؛ مجلات ۱/۱ درصد؛ مجلات آنلاین ۴/۰ درصد؛ تبلیغات آنلاین/ تعاملی ۵/۱۲ درصد؛ ایمیل ۸.۱ درصد؛ تبلیغات موبایلی ۸/۱۰ درصد

منبع: موسسه BIA/Kelsey

موسسه BIA/Kelsey پیش بینی می کند که تبلیغات دیجیتال از جمله تبلیغات موبایلی در بازارهای داخلی با ۵/۱۳ درصد افزایش از مبلغ ۲/۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲/۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید.

در ضمن انتظار می رود کاربرد رسانه های سنتی برای تبلیغات داخلی با ۴/۲ درصد کاهش از مبلغ ۱/۱۰۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۶/۹۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ برسد.

انتظار می رود درآمد تبلیغات داخلی تمام پایگاه ها در مقایسه با سال جاری (۲۰۱۶) با افزایش نسبی ۴/۲ درصدی در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۸/۱۴۸ میلیارد دلار برسد.

مارک فراتریک (Mark Fratrik)، اقتصاددان و معاون ارشد موسسه BIA/Kelsey می گوید “بخش عمده این موضوع ناشی از کاهش درآمد رسانه های چاپی از جمله روزنامه ها، مجلات و مکاتبات مستقیم است”.

وی یادآور می شود که این موسسه انتظار دارد تا سال ۲۰۱۸ سهم تبلیغات دیجیتال داخلی از سهم رسانه های چاپی فراتر رود.

موسسه BIA/Kelsey طی اطلاعیه ای خاطر نشان کرد که افزایش کلی درآمد تبلیغات داخلی آمریکا ناشی از بهبود اقتصاد آمریکا، افزایش بودجه برندهای ملی و شبکه های رسانه های داخلی، رشد شدید تبلیغات موبایلی و اجتماعی، و تداوم رشد سایر پایگاه های آنلاین و دیجیتال است.

شاید کاهش درآمد تبلیغاتی رسانه های سنتی ناشی از رکود اقتصادی در بخش روزنامه های این کشور باشد.

مطالعات مرکز تحقیقات پیو (Pew Research) که در ماه ژوئن ۲۰۱۶ انجام شد حاکی از آن است که صنعت [تبلیغات] در سال ۲۰۱۵ یک مرحله رکود را پشت سر گذاشت، و درآمد تبلیغات از سال ۲۰۰۹ تا آن زمان شدیدترین سیر نزولی را تجربه کرد.

اما آقای فراتریک می گوید انتظار می رود در حوزه تبلیغات دیجیتال، طی پنج سال آینده میزان رشد ترکیبی سالانه موبایل بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته باشد.

مکاتبات مستقیم همچنان بزرگترین بخش تبلیغات سنتی را تشکیل می دهد و بیش از ۷۰ درصد سهم بازار تبلیغات سنتی را به خود اختصاص می دهد.

آقای فراتریک معتقد است همزمان که بازاریابان برای دستیابی به بازارهای داخلی همچنان به استفاده از مجموعه ای از ابزار رسانه ای ادامه خواهند داد، حرکت تبلیغات داخلی هدفمند به سوی پایگاه های دیجیتال به نشانه پایانی بر تبلیغات سنتی نیست.

وی می افزاید “حتی اگر دیجیتال آنلاین به عنوان یک سهم در حال افزایش باشد و تبلیغ کنندگان محلی و ملی از آن بهره بگیرند، اما تبلیغ کنندگان سایر پایگاه ها از جمله رسانه هایی مثل تلویزیون، رادیو، و بیلبورد، فضای تاکسی، و آسانسور را ترک نمی کنند.”

“این تلفیق تبلیغات است که شرکت های ملی و محلی به آن متوسل می شوند تا کمپین های آنها با موفقیت همراه شود.”

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *