مهارت های پنج گانه بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷

با ادامه رشد و توسعه فناوری های بازاریابی، کانال ها و پلتفرم ها، به نظر می رسد که مهارت های افراد حرفه ای بازاریابی دیجیتال نیز باید رشد کند، تا آنها بتوانند استراتژی های بازاریابی دیجیتال موفقیت آمیزی را در سال ۲۰۱۷ پیاده سازی کنند.

سوال این است که: آیا سطح مهارت های مهم مورد نیاز تیم بازاریابی شما برای ادامه تلاش و موفقیت ارتقا یافته است؟

برای این منظور ۵ مهارت بازاریابی دیجیتال زیر را برای شناسایی شکاف های احتمالی که باید در نظر گرفته شوند، بررسی نمایید:

 

۱- آنالیز داده

به احتمال زیاد مهمترین مهارت و دانش در بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ و فراتر از آن، آنالیز داده است.

با توجه به اهمیت فزاینده و ازدیاد داده های مشتریان (که در نتیجه اینترنت اشیاء، ازدیاد بیشتری نیز خواهد یافت)، بازاریاب های حرفه ای بایستی در منزل به اندازه گیری، شاخص ها و آنالیز داده ها دسترسی داشته باشند. مهارت های آنالیز داده به بازاریاب ها کمک می کند که به مهمترین سوال پاسخ دهند: “آیا این امر عملی است؟” که سبب ایجاد کمپین های بازاریابی موثرتر، مشتریان ارتقاء یافته تر، قابلیت های شخصی بیشتر، نرخ های پرش کمتر و حفظ مشتری بیشتر و سایر مزایای دیگر می شود.

به زبان ساده، اگر شرکت های تجاری از تیم های بازاریابی خود بخواهند که به طور موثر و موفقیت آمیزی عمل کنند و موفقیت بیشتری در ۲۰۱۷ داشته باشند، آنها باید بازاریاب های دیجیتالی را استخدام کنند که آنالیز داده را به خوبی انجام می دهند.

 

۲- مسلط بودن بر ابزار اتوماسیون بازاریابی

با ظهور روش های اتوماسیون بازاریابی پیشرفته، شرکت های تجاری نیازمند افراد حرفه ای با تجربه ای هستند که این پلتفرم ها را راهبری کنند.

شرکت های تجاری شروع به اتکا بیشتر به اتوماسیون کرده اند چرا که تیم های بازاریابی دیجیتال آنها را قادر می سازد که به نحو بهتری در زمان کمتری به فعالیت بپردازد و سبب ایجاد درآمد برای شرکت می شود. ایمیل های خودکار، کمپین های شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا سبب ایجاد فروش بیشتری می شوند. برای به دست آوردن مزایای ارائه شده توسط این تکنولوژی ها، تیک های بازاریابی دیجیتال باید به انواع روش های اتوماسیون بازاریابی مسلط باشند.

ابزارهایی مانند: HubSpot ، Marketo و Pardot بهمراه Saleforce امروزه در شرکت های تجاری و در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. این فناوری ها متفاوت اما لازم و ضروری هستند تا بازار یاب هایی حرفه ای را واداشت که به ابزار اتوماسیون مورد نیاز این شرکت ها مسلط باشند.

۳- داشتن حداقل دانش پایه HTML/CSS

داشتن دانش اولیه HTML و CSS یک مهارت بازاریابی دیجیتال مهم دیگر برای سال ۲۰۱۷ است. قطعا، شما از تیم بازاریابی خود نمی خواهید که وبسایتی از هیچ ایجاد کنند، اما وجود بازاریاب هایی در تیم شما که دارای مهارت های کدنویسی پایه باشند به تجارت شما کمک می کند که پیام خود را با طراحی گرافیکی بهتر که خود بخش مهمی در بازاریابی دیجیتال است که به مخاطبین برساند.

بازاریاب های با مهارت های HTML/CSS قادر خواهند بود تا طراحی و نگاه به هر چیزی را بروزرسانی کرده و ارتقا بخشند که این موارد از landing page تا کمپین های بازاریابی ایمیلی شما را شامل می شوند و آنها را به کانال هایی موثرتر برای فروش تبدیل می کنند.

 

۴- بازاریابی محتوا

در سال های اخیر بازاریابی محتوایی به سرعت به بستری برای استراتژی بازاریاب ها تبدیل شده است. تولید محتوای با کیفیت راجع به موارد مهم مدنظر مصرف مشتریان، از این رو محتوایی که مدنظر آنها است به سازمان و  شرکت شما کمک می کند که به جذب مشتریان بیشتری بپردازد تا به تبلیغاتی بپردازند که مشتریان توجهی به آنها ندارند.

صرف هزینه بر روی بازاریاب های دیجیتال با بازاریابی محتوا و مهارت های نوشتاری سبب افزایش ترافیک وبسایت شما شده و مرتبه موتور جست و جوی بالاتری را برای تجارت شما ایجاد می کند که قطعا سبب فروش بیشتری می شود.

 

۵- SEO

در پایان مهارت های بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) لیست مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال در ۲۰۱۷ را به اتمام می رسانند. به منظور داشتن محتوا، وبسایت، محصولات و برنامه هایی در صفحات نتایج موتور جست و جو (SERPها) و داشتن مشتریان بیشتر، باید افرادی حرفه ای در SEO داشته باشید.

انتظار می رود که اهمیت مهارت های SEO برای افراد حرفه ای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷، با هوشمندتر شدن موتورها و بروزرسانی الگوریتم های آنها، به شدت بیشتر شود. داشتن یک تیم بازاریابی با مهارت های SEO به روز اهمیت بالایی دارد. دریافت مرتبه های بالاتر موتور جست و جو برای وبسایت و محصول و صفحات سرویس شما سبب دسترسی بالاتر مخاطبین، ترافیک بیشتر و درنتیجه فروش بیشتر می شود.

نگاه به آینده

تسلط بر ابزار اتوماسیون بازاریابی، آنالیز داده، HTML/CSS پایه، بازاریابی محتوا و مهارت های SEO اولویت های اصلی هنگام استخدام بازاریاب های دیجیتال در سال ۲۰۱۷ خواهند بود. شرکت های تجاری ای که دارای تیک های بازاریابی دیجیتالی با این مجموعه مهارت ها هستند، استراتژی های بازاریابی دیجیتال موفق و موثرتری در سال پیش رو خواهند داشت.

درنتیجه زمانی را برای آنالیز مجموعه مهارت های تیک بازاریابی دیجیتال اختصاص دهید تا تضمین کنید که از رقبای با کارمندان بهتر خود، عقب نمی مانید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *