۷ روند احتمالی بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶

 

شبکه های اجتماعی بر روی کاربران سرتاسر دنیا و نحوه به اشتراک گذاری اطلاعاتشان تاثیر فوق العاده ای می گذارند. این قضیه به خصوص برای بازاریاب ها و کسب و کارها اهمیت دارد، چون می توانند خیلی راحت درباره برندشان تبلیغات کنند. شبکه های اجتماعی در طول چند سال اخیر، به ویژه از سال ۲۰۱۵ که فرمتشان را تغییر دادند و ویژگی های جدیدی اضافه کردند تا به کسب و کارها کمک کنند، در دنیای بازاریابی قدرت وحشتناکی پیدا کرده اند. بد نیست برخی از روندهای احتمالی بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ را باهم مرور کنیم:

 

  1. دکمه خرید

این روزها که تعداد قابل توجهی از کاربران، به صورت آنلاین خرید می کنند، درصورتی که دکمه خرید به شبکه های اجتماعی اضافه شود، احتمالا واقعا محبوب می شود. فیسبوک هم مدتی است روی این قضیه کار می کند؛ بعضی از صفحات فیسبوک دکمه خرید دارند تا کاربر بتواند از همان صفحه اقدام به خرید کند. حتی بعید نیست یک دکمه “فروش” هم به صفحات اجتماعی اضافه شود تا کاربران بتوانند خیلی راحت خریدوفروش کنند. البته گزینه “فروش” فعلا در حد شایعه است، احتمال اضافه شدن گزینه “خرید” خیلی بیشتر است.

 

  1. تبلیغات بیشتر

این روزها که شبکه های اجتماعی روز به روز شخصی تر می شوند، نقش تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر می شود. کسب و کارها هم باید تعداد لایک های صفحه فیسبوک و دنبال کننده های اکانت توئیترشان را بیشتر کنند. اما چرا؟

چون کاربرها فقط صفحاتی که لایک یا follow کرده اند را دنبال می کنند: صفحاتی که واقعا محبوب باشند، یا اعتبار خوبی داشته باشند… تعداد لایک های صفحات یا دنبال کنندگان آن هم عموما نشانه معتبری است که میزان محبوبیت آن را مشخص می کند. به همین خاطر احتمال دارد کسب و کارها به فیسبوک و توئیتر بابت تبلیغ صفحه ها و اکانت هایشان پول پرداخت کنند تا لایک و دنبال کننده بیشتری پیدا کنند.

 

  1. افزایش تبلیغات آنلاین ویدئویی

این روزها که به اشتراک گذاری ویدئو در سایت هایی مثل یوتیوب و فیسبوک تا این حد ساده شده، احتمالا ویدئوها در طول سال ۲۰۱۶ به یکی از ابزارهای اصلی تبلیغات تبدیل می شوند. در این شرایط داشتن بازدیدهای زیاد در یوتیوب، اهمیت دوچندانی پیدا می کند. یوتیوب در آینده نزدیک به یکی از مهم ترین ابزارهای کسب و کارها برای انتشار ویدئوهای تجاری شان بدل می شود. کارشناسان پیش بینی می کنند کسب و کارها هزینه بیشتری صرف کنند تا ویدئوهای یوتیوبشان بازدید بیشتری پیدا کنند. معمولا هرچه تعداد بازدیدهای یک ویدئو زیادتر باشد، مشخص می شود برای کاربران محبوبیت بیشتری دارد. این قضیه در مورد ویدئوهای تبلیغاتی اینستاگرم هم کاملا مصداق دارد.

 

  1. دسترسی سریع به مقالات

وقتی روی فیسبوک یا توئیتر مقاله ای می بینیم، باید روی لینکش کلیک کنیم تا به وب سایت اصلی هدایت شویم. احتمالا سال ۲۰۱۶ می توانیم مقالات را روی پلتفرم های اجتماعی مطالعه کنیم. کافی است روی هر مقاله کلیک کنیم تا کل آن باز شود.

  1. نگرانی درخصوص حفظ حریم شخصی کاربران در شبکه های اجتماعی

درست است که شبکه های اجتماعی به افراد کمک می کنند خیلی راحت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اما بسیاری از کاربران درباره اینکه اطلاعاتشان در این شبکه ها به دست چه کسانی می افتد نگرانی دارند؛ به خصوص که تعداد سارقان اطلاعات هم در اینترنت روز به روز بیشتر می شود. به همین خاطر پلتفرم های اجتماعی در آینده نزدیک به بحث محافظت از اطلاعات شخصی کاربرانشان بهای بیشتری می دهند.

 

  1. افزایش پخش ویدئوهای زنده

بسیاری از کاربران در طول این چند سال امیدوار بودند روزی بتوانند ویدئوهایشان را به صورت زنده پخش کنند. به نظر می رسد پخش این ویدئوها در طول سال ۲۰۱۶ ساده تر از قبل شود. فیسبوک هم مدتی است به کاربرانش امکان داده ویدئوهایشان را به صورت زنده پخش کنند. کسب و کارها و کمپانی ها هم می توانند از این ویژگی بهره بگیرند.

 

  1. افزایش تعداد کانال های اجتماعی

ازآنجاکه شبکه های اجتماعی به یکی از پدیده های عصر حاضر تبدیل شده اند، پیش بینی می شود تعدادشان روز به روز بیشتر شود و غول هایی مثل فیسبوک، توئیتر و یوتیوب رقبای بیشتری پیدا کنند…

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *