۱۰ قانون بازاریابی رسانه های اجتماعی
بهره برداری از نفوذ و قدرت محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند کمک کند تا تعداد مخاطبین و مشتریان شما به شدت افزایش یابد.
اما آغاز هر کاری بدون هیچ تجربه یا نگرش قبلی می تواند چالش برانگیز باشد.
این مسئله حیاتی است که اصول و مبانی بازاریابی رسانه های اجتماعی درست درک شود.
این ۱۰ قانون از حداکثر سازی کیفیت تا افزایش دادن نقاط ورودی آنلاین، به شما کمک می کند تا بنیانی را پایه گذاری کنید که در خدمت مشتریان و برند شما باشد و -شاید مهمتر از همه- شما را در دستیابی به نتیجه نهایی مورد نظرتان کمک کند.
- قانون گوش دادن
موفقیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا مستلزم بیشتر گوش دادن و کمتر حرف زدن است.
محتواهای آنلاین مخاطبین هدف خود را بخوانید و در بحث ها و گفتگوهای آنها شرکت کنید تا متوجه شوید چه چیزی از نظر آنها مهم است.
تنها در این صورت می توانید محتوایی را تولید کنید و جرقه مکالمه و گفتگویی را بزنید که به جای آشفته کردن و در هم ریختن مخاطبین خود، ارزشی به زندگی آنها اضافه کند.
- قانون تمرکز
بهتر آن است به جای همه کاره و همه فن حریف بودن، در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید.
اینکه رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا در ایجاد یک برند قدرتمند و با نفوذ به جای استفاده از یک استراتژی کلی -که سعی می کند برای همه افراد همه چیز باشد- از یک استراتژی به شدت متمرکز استفاده کند از شانس بهتری برای موفقیت برخوردار است.
- قانون کیفیت
کیفیت به موقع به داد کمیت می رسد.
بهتر است هزار ارتباط آنلاین داشته باشید که محتوای شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و درباره آن با مخاطبین خود گفتگو می کنند تا ۱۰ هزار ارتباطی که پس از برقراری اولین ارتباط با شما، ناپدید می شوند.
- قانون صبر
موفقیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه به دست نمی آید.
در حالی که این احتمال وجود دارد که کار غیرممکنی را انجام دهید، احتمال این هم خیلی زیاد است که لازم باشد برای رسیدن به نتیجه مورد نظر یک راه طولانی را طی کنید.
- قانون بازاریابی ترکیبی
اگر محتوای با کیفیت و فوق العاده ای را منتشر کنید و در جهت افزایش تعداد فالوئرهای سطح بالا به عنوان مخاطبین آنلاین خود تلاش کنید، آنها نیز به نوبه خود محتوای شما را با مخاطبین خود در توئیتر، فیسبوک، لینکدین، وبلاگ های خود و غیره به اشتراک خواهند گذاشت.
این به اشتراک گذاری و بحث و گفتگو درباره محتوای شما، نقاط ورودی جدیدی را برای موتورهای جستجو نظیر گوگل باز می کند تا آنها را در جستجوی کلید واژه های خود قرار دهند.
این نقاط ورود می توانند تا حد صدها یا هزاران شیوه احتمالی افزایش یابند تا مردم بتوانند از طریق آنها به صورت آنلاین به شما بیشتر دسترسی پیدا کنند.
- قانون نفوذ و اعتبار
وقت کافی بگذارید تا تاثیرگذاران آنلاین در بازار مورد نظرتان که به مخاطبین با کیفیت دسترسی دارند و احتمالش زیاد است که به محصولات، خدمات و کسب و کار شما علاقمند باشند، پیدا کنید.
با این افراد در تماس باشید و سعی کنید بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.
اگر به عنوان یک برند یا کسب و کار معتبر، منبع جذاب اطلاعات مفیدی باشید که توجه آنها را به خود جلب کند، احتمال دارد آنها محتوای شما را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند و این امر می تواند شما و کسب و کار شما را در معرض دید خیل عظیمی از مخاطبین جدید قرار دهد.
- قانون ارزش
اگر تمام وقت خود را صرف ترویج و تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات خود در شبکه اجتماعی کنید، مردم دیگر به حرف شما گوش نمی دهند.
باید به گفتگوهای خود ارزشی بیفزایید.
بر تبدیل کاربر به مشتری کمتر و بر تولید محتوای فوق العاده و توسعه روابط با تاثیرگذاران آنلاین، بیشتر تمرکز کنید.
این افراد در نهایت به کاتالیزوری قوی برای بازاریابی شفاهی برای کسب و کار شما تبدیل خواهند شد.
- قانون سپاسگزاری و قدردانی
کسی را که شخصاً برای دسترسی به شما تلاش می کند نادیده نمی گیرید، پس اینگونه افراد که به طور آنلاین تلاش می کنند به شما دسترسی داشته باشند را هم نادیده نگیرید.
برقراری رابطه یکی از مهمترین بخش های موفقیت در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی به شمار می آید، پس همیشه از هر کسی که تلاش می کند به شما دسترسی داشته باشد قدردانی و سپاسگزاری کنید.
- قانون در دسترس بودن
محتوایی را منتشر نکنید و پس از آن ناپدید شوید.
همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید.
این امر به این معنا است که شما باید به طور مستمر محتوا منتشر کنید و در گفتگوها شرکت کنید.
فالوئرهای آنلاین چندان وفادار نیستند و اگر به مدت چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید برای جایگزین کردن محتوای دیگری به جای شما تردید نمی کنند.
- قانون رابطه متقابل
اگر خود شما محتوای دیگران را به اشتراک نمی گذارید و درباره آنها صجت نمی کنید نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید تا آنها این کار را برای شما انجام دهند.
پس، بخشی از زمانی را که صرف رسانه های اجتماعی می کنید باید به اشتراک گذاری و صحبت درباره محتوای منتشر شده دیگران اختصاص دهید.