برندسازی شخصی شما را به موفقیت میرساند
برندسازی شخصی در موفقیت شما نقش مهمی بازی میکند. اگر برند شخصی قدرتمند و قابلرؤیتی نداشته باشید، تقریبا در تمامی جنبههای زندگی شخصی و حرفهایتان با مشکل مواجه خواهید شد.
امروزه، برندسازی یکی از ضروریات مهم برای همهی افرادی است که میخواهند کسبوکارشان را رشد بدهند، موردتوجه مطبوعات قرار بگیرند، حرفهشان را یک قدم فراتر ببرند یا دوستان مناسب پیدا کنند.
برندسازی شخصی، به فعالیت افراد در راستای بازاریابی خود و حرفهشان بهعنوان یک برند گفته میشود. به بیان دیگر، برندسازی شخصی، فرایند مستمر ایجاد تصویر یا تأثیر فردی در ذهن دیگران است.
همه، چه از این موضوع مطلع باشند یا نه، یک برند شخصی منحصربهفرد دارند. اما چیزی که همهی ما باید بهدنبال آن باشیم، برند شخصی جذاب و قابلرؤیتی است که من آن را نمایش اصیل آنلاین و شخصی دربارهی جنبههای خوشایند فعالیتها و علائق شخصی و حرفهای مینامم.
در این مقاله قصد دارم ۸ دلیل اهمیت برند شخصی را برای رسیدن به موفقیت ذکر کنم:
۱. با برندسازی فرصت، شما را پیدا میکند
وقتی برند شخصی شما جذاب باشد، مشتریان، فروشندهها، و حتی شرکتهایی که بهدنبال استخدام افراد مناسب هستند، شما را پیدا میکنند. من مدیرعامل یک پلتفرم جدید رسانههای اجتماعی هستم و آنها بودند که برای این شغل با من تماس گرفتند،
من حتی نمیدانستم چنین موقعیتی وجود دارد. حالا میتوانم در رسانهها حضور داشته باشم، مطلب بنویسم، سخنرانی کنم؛ زیرا موردتوجه قرار گرفتهام و آنها من را پیدا کردهاند.
مطالب مرتبط:
تبلیغات اینترنتی خلاقانه چگونه به برندینگ شما کمک می کند؟
۲. قدرت شبکهسازی آنلاین
وقتی یک برند شخصی جذاب داشته باشید، در نظر مردم جالب و خوشایند میآیید و درنتیجه آنها تمایل پیدا میکنند با شما تماس بگیرند. من هر روز دهها ارتباط جدید در لینکدین و توئیتر پیدا میکنم. مردم از پروفایلم بازدید میکنند، من را فالو میکنند و میخواهند دربارهی من بیشتر بدانند.
۳. قدرت شبکهسازی شخصی
وقتی در رویدادهای مربوط به شبکهسازی هستم و با دیگران صحبت میکنم، جنبههای مختلفی از برندم را با آنها بهاشتراک میگذارم. این باعث میشود از فردی که به آنها نزدیک میشود و میگوید: «سلام، من علی هستم و بیمه میفروشم» جذابتر بهنظر برسم.
برند من ازنظر شخصی و حرفهای جنبههای مختلفی دارد و این باعث میشود افراد به برقراری ارتباط و تجارت با من تمایل داشته باشند. من ابزارهای آنلاینی مانند تصاویر، کارآفرینی، پروژهها، وبلاگ، سخنرانیها، رسانههای اجتماعی و فعالیتهای غیرانتفاعی دارم که حرفهای بودنم را ثابت میکنند.
۴. ساخت کسبوکار
وقتی در سال ۲۰۰۷ میخواستم کسبوکار عکاسیام را که بهخاطر افت سریع فیلم درحال شکست بود، بازسازی و بازآفرینی کنم، برندسازی شخصی قدرتمندم بود که باعث موفقیتم شد. مشتریان و فروشندهها بیشتر تمایل دارند با شرکتی تجارت کنند که رئیسش برند شخصی فوقالعادهای داشته باشد. ریچارد برانسون، ایلان ماسک، مارک کوبین، مارک زوکربرگ، بیل گیتس، فرد اسمیت، وارن بافت و حتی دونالد ترامپ، مثالهایی از این دست هستند که برند شخصیشان از شرکتشان بزرگتر است. این شرکتها بدون درخشش نام این افراد بر روی برندشان، امروزه کجا بودند؟
۵. استخدام شدن
مطابق تحقیقات «انجمن مدیریت منابع انسانی» (SHRM)، ۸۴ درصد از مدیران استخدامی برای استخدام از رسانههای اجتماعی، ۹۶ درصد از آنها از لینکدین، و ۵۳ درصد از توئیتر استفاده میکنند. خیلی از شرکتها، قبل از هرچیز، آگهی استخدامشان را در توئیتر منتشر میکنند، اما جالبترین آمار این است که ۶۶ درصد از مدیران استخدامی برای استخدام نیروی موردنیاز سازمانشان از فیسبوک استفاده میکنند؛ به این دلیل که میخواهند بیشتر از آنچه در رزومهتان نوشتهاید دربارهی شما بدانند. آنها میخواهند شخصیت شما را بشناسند و ببینند آیا مناسب فرهنگ سازمانی آنها هستید یا خیر.
این رویکردی منطقی برای انتخاب بهترین داوطلب است. داوطلب الف رزومهای تأثیرگذار دارد. داوطلب ب علاوه بر روزمهی تأثیرگذار، برندسازی قدرتمندی نیز دارد. برای مثال وبلاگی با مقالههای مرتبط با فعالیت شرکت موردنظر دارد. او دربارهی اخبار و ایدههایی که در صنعت وجود دارند توئیت میکند. یوگا انجام میدهد، در دوی ماراتون شرکت میکند و در کارهای خیریه داوطلب میشود. فکر میکنید کدامیک از این افراد در مصاحبهی شغلی موفقتر باشند؟
۶. پیدا کردن دوستان جدید
برندسازی شخصی قدرتمند، فقط ازنظر حرفهای برای شما مفید نیست. وقتی شما فرد جالبی باشید و افراد دیگر بتوانند شما را پیدا کنند، ازنظر شخصی هم با شما ارتباط برقرار میکنند. افراد بسیاری بعد از خواندن یکی از مقالات یا پستهای اجتماعی من، شخصا با من ارتباط برقرار کردند. من با بسیاری از آنها دوست شدم و میتوانم بگویم که خیلی از دوستانم را مدیون برندسازی قدرتمندم هستم.
۷. موفقیت سرنوشتساز
وقتی برندسازی شخصی موفقی دارید، شانس با شما یار میشود و اتفاقات خوب یکی پس از دیگری برایتان رقم میخورد. خیلی وقتها بهخاطر بخشی از برندم موردتوجه قرار گرفتم که این خود شروعی بود برای رخ دادن اتفاقات خوب دیگر. برای مثال، فردی که حساب کاربری فیسبوک من توجهش را جلب کرد، با من تماس گرفت و حالا دستیار اجرایی من شده است. پزشکی که کتابم را ،که در شرف چاپ بود، پیدا کرد، درنهایت در ویدیوهای مربوط به «سلامت مردان» با من همکاری کرد و حالا دوستان خوبی شدهایم. مدیر ارشد اجرایی و یکی از فروشندههای شرکتم، ابتدا در رسانههای اجتماعی من را پیدا کرد و بعد تصمیم گرفت در راهاندازی یک محصول جدید به من کمک کند.
۸. اعتمادبهنفس
توسعهی برند شخصی نیازمند این است که صدای اصیل خود را پیدا کنید. فرایند برندسازی شخصی، مستلزم رشد و پرورش دادن خودِ منحصربهفردتان است. وقتی صدای خودتان را پیدا کنید، مخاطبانتان واکنش مثبتی نسبت به شما خواهند داشت که اعتمادبهنفس و عزتنفستان را افزایش و مسیر درست را به شما نشان میدهد.
اگر میخواهید کسبوکار خودتان را بسازید، شغل جدیدی پیدا کنید، موردتوجه مطبوعات قرار بگیرید، فروشندهها را تحتتأثیر قرار دهید، قراردادهای تأثیرگذار ببندید یا حتی فقط دوستان موفق پیدا کنید، بهترین راه داشتن یک برند شخصی قابلرؤیت و جذاب است. این برند شخصی، کلید ایجاد اعتبار و رسیدن به موفقیت در زندگی حرفهای و شخصیتان نیز هست.
برگرفته از: entrepreneur.com