تکنولوژی در بازاریابی: راهنمای ساخت تبلیغات اینترنتی درجه یک

ماهیت متنوع و پربازده تبلیغات آنلاین، این حوزه را به یکی از المان های اصلی موفقیت تمام کمپین های بازاریابی بدل کرده است. اما باوجود تمام مزایای بازاریابی اینترنتی، درصورتی که نتوانیم تبلیغاتمان را به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا کنیم، توجه مشتریان احتمالی به کمپینمان جلب نمی شود و چیزی که آخر کار باقی می ماند بدهی است!

با این حال اگر یاد بگیریم چطور باید کمپین بازاریابی مان را جهت دهی کنیم، به احتمال زیاد تبلیغاتمان در مسیر درست قرار می گیرند.

۱) هدفگذاری مشتریان مناسب کسب و کار

معمولا تبلیغاتی که طیف گسترده ای از مخاطبان را هدف قرار می دهند، چندان به چشم نمی آیند. اگر برای کمپین بازاریابی مان، یک گروه خاص از افراد را هدفگذاری کنیم، احتمال موفقیتش دوچندان می شود. در شلوغی این روزهای دنیای دیجیتال، تبلیغات بیش از حد کلی، خیلی راحت گم می شوند.

۲) تبلیغات مخصوص موبایل

کاهش هزینه ها و رشد وحشتناک دستگاه های موبایلی از قبیل گوشی های همراه و تبلت ها، باعث شده کسب و کارها برای بازاریابی به روش های جدیدی روی بیاورند. هرچند اصولا بهتر است وب سایت سنتی مان را حفظ کنیم، اما به هرحال نباید از فرصت های طلائی بازاریابی موبایلی غافل شویم. باید برای کاربران موبایلی سایتمان یک نسخه مخصوص آماده کنیم؛ درصورتی که نسخه موبایلی سایت هم تیم پشتیبانی خاص خودش را داشته باشد، می توانیم با خیال راحت مشغول فروش محصولاتمان شویم.

۳) تبلیغات بر روی پلتفرم های مختلف

اگر کل فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتمان را به یک ابزار یا کانال خاص محدود کنیم، احتمال دیده شدنمان کمتر می شود. کمپین های بازاریابی که بر روی پلتفرم های مختلف تبلیغات می کنند، برای جذب مخاطب و استفاده از فرصت های جدید کسب و کار، شانس بیشتری دارند. کسب و کارها می توانند از محبوبیت شبکه های اجتماعی مختلف به نفع خودشان استفاده کنند و کمپین های تبلیغاتی کارآمدتری راه اندازی کنند.

۴) انعطاف پذیری و داشتن آمادگی برای تغییرات

انتشار تکنولوژی های جدید، عوض شدن عادت های کاربران و نوسانات بازار، همه و همه بر روی موفقیت کمپین های بازاریابی تاثیر می گذارند. اینکه یک تبلیغ یا استراتژی بازاریابی خاص در گذشته موفق بوده، تضمینی نمی کند که در آینده هم راه به جائی ببرد. نکته این است که با تکیه بر نتایج موفقیت آمیز قبلی، هرلحظه آماده باشیم پا به پای تغییرات حرکت کنیم تا کمپین بازاریابی مان به ثمر بنشیند.

۵) انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی متناسب با نیازهای مجموعه

هر کسب و کاری شرایط خاص خودش را دارد؛ شاید اقدامات بازاریابی که برای یک مجموعه موفقیت آمیز هستند، برای مجموعه دیگر نتیجه ای به همراه نداشته باشند. درصورتی که تبلیغاتمان را با نیازها و اهداف کسب و کار همسو کنیم و از تاکیتک های بازاریابی مخصوصی استفاده کنیم که با چارچوب کلی کارمان هماهنگ باشند، خیلی سریعتر جواب می گیریم، هرچند که کسب و کارها معمولا از این رویکرد غافل می شوند!

بهتر است همیشه پیش از برنامه ریزی برای تبلیغاتمان، نیازها و منابع موجود را به خوبی بسنجیم؛ در این صورت می توانیم کمیپنی ایجاد کنیم که واقعا موفق شود…

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *