چطور به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید؟
هنگامی که داستان یک طراح سایت بزرگ را میشنویم، بهنظر میرسد که راهاندازی کسبوکار طراحی سایت بسیار آسان است. باوجوداین، فرایند راهاندازی کسبوکار خودتان آنقدرها هم آسان نیست؛ برای این کار نهتنها باید در طراحی مهارت داشته باشید، بلکه در کنار آن باید طراحی کامل برای کسبوکار و آمادگی لازم برای تلاشهای صادقانه را نیز داشته باشید تا بتوانید کسبوکار موفقی راه بیندازید.
طراح سایت بعد از اینکه تجربه و مهارتهای لازم را برای مدیریت فردی پروژهها پیدا کردند، به این فکر میکنند که بهصورت فریلنس شروع به کار کنند یا شرکت طراحی سایت خودشان را راهاندازی کنند. بدونشک این فکر خوبی است، اما نیازمند ترکیبی از تفکر استراتژیک، تلاشهای ماهرانه و هوشمندانه و تمایل به تحقق بخشیدن رؤیاهاست. بااینحال، همهی افرادی که برای شروع کسبوکار طراحی سایت برنامهریزی میکنند، میتوانند از راهنماییهایی که در ادامه خواهد آمد برای داشتن یک شروع عالی و اجرای مستمر کسبوکار طراحی سایت استفاده کنند.
نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید
نقاط قوتتان به شما اجازه میدهد خدمات اصلیای را که باید ارائه دهید انتخاب کنید و نقاط ضعفتان باعث میشود زمان و انرژی خود را برای کارهایی که باید توسط افراد دیگری انجام شوند، به هدر ندهید.
اگر برای شروع کسبوکار خودتان برنامهریزی کردهاید، به احتمال زیاد باید چند کارمند هم استخدام کنید. پس، آنچه در ابتدا باید انجام بدهید این است که کارهایی را که در آنها مهارت کافی دارید و میخواهید خودتان آنها را مدیریت کنید بشناسید و همینطور کارهایی را که برای انجام آنها به فرد دیگری نیاز دارید، نیز مشخص کنید.
به عنوان یک طراح سایت بازار خود را بشناسید
شکی نیست که خدماتی ارائه خواهید داد که در آنها مهارت دارید، اما نکتهی مهم این است که آنچه را میخواهید بفروشید به مردم ارائه ندهید، بلکه سعی کنید چیزهایی را که مردم به دنبالشان هستند بشناسید و سپس خدماتتان را بر اساس آنها مشخص کنید. اگر فکر میکنید بهتنهایی نمیتوانید این کار را انجام بدهید، از چند مشتری احتمالی بخواهید تا ضروریاتی را که برای طراحی سایت به آنها نیاز دارند، به شما بگویند.
راس ویلیامز (Ross Williams) از شرکت Rawnet Ltd میگوید: «در ابتدا همه فقط میخواستند وبسایت داشته باشند، اما حالا تمرکز بر هیجانانگیزترین و خلاقانهترین طراحی سایت است.»
تفکر شفافی دربارهی خدماتتان داشته باشید
بعد از اینکه بازارتان را شناختید، تمامی خدماتتان را لیست کنید. اینکه چه خدماتی به مشتریانتان ارائه میدهید، به مهارتها و استعدادهایتان بستگی دارد. شفافیت بیشتر دربارهی خدماتتان بهمعنی شانس بیشتر برای موفقیت است.
در اینجا چند سؤالی را که میتوانید برای نهایی کردن خدماتتان از خودتان بپرسید، ذکر میکنم:
آیا میخواهید خدماتتان را به سراسر جهان ارائه بدهید یا فقط به مشتریان محلی؟
آیا دستمزد را برای کل کار محاسبه میکنید یا بهصورت ساعتی یا روزانه؟
آیا ارتباط با مشتری را خودتان مدیریت میکنید یا فردی حرفهای را برای این کار استخدام خواهید کرد؟
مطالب مرتبط:
طراحی سایت بدون نیاز به داشتن مهارتهای یک طراح حرفهای
وبسایت جذابی طراحی کنید
ازآنجاکه افراد شما را برای طراحی سایت استخدام میکنند، مطمئنا برای اینکه کیفیت کارتان را بسنجند، به طراحی سایت خود شما توجه خواهند کرد. پس سایت جذابی طراحی کنید که به بهترین شکل بازتابی از کسبوکارتان باشد.
سایت شما باید پاسخگو، سریع و جذاب باشد تا بازدیدکنندگان از گشتن در آن لذت ببرند. مسیریابی ساده و شفاف بههمراه محتویات مرتبط، دو نکتهی اصلی هستند که به کسبوکار طراحی سایت شما ارزش میدهند.
اندی باد (Andy Budd) از شرکت Clearleft توضیح میدهد: «کیفیت کار طراحی به حدی بالاست که شما باید واقعا خوب باشید تا بتوانید سفارش بگیرید.»
در رسانههای اجتماعی فعال باشید
رسانههای اجتماعی، دیگر فقط وسیلهای برای ایجاد ارتباط بین افراد نیستند و رویکردشان بسیار فراتر از این رفته است. آنها بهترین راه برای تبلیغ خدمات شما، ازیاد ترافیک سایتتان، جذب مشتریان احتمالی و تشکیل شبکهای از افرادی هستند که جایگاه یکسانی دارند.
بنابراین، اهمیت تمامی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را بشناسید و برای به حداکثر رساندن سود کسبوکارتان، نحوهی استفاده از آنها را یاد بگیرید.
اعتبارتان را نشان دهید
وقتی مشتریان بهدنبال خدمات طراحی سایت میگردند، در جستوجوی متخصصان این کار هستند. پس نشان دادن اعتبارتان به دنیا واقعا ضروری است. مدارک تحصیلی، گواهینامهها و تجربیات کاریتان را با جزئیات ذکر کنید، زیرا باعث جلب اعتماد افراد به شما و خدماتتان میشود. با ارسال محتوای تصویری دربارهی بخشهایی که در آن تخصص دارید و با بهروز کردن خودتان با آخرین ترندهای بازار، اعتبارتان را افزایش دهید.
در آخر، باید به این نکته اشاره کنیم که رقابت در این کار بهشدت بالاست، به همین دلیل باید صبور باشید و در مواجهه با سختیهایی که در ابتدای کار با آنها مواجه خواهید شد، پشتکار خود را از دست ندهید. بعد از اینکه پایهی محکم و مؤثری برای کارتان ایجاد کردید، موفقیت با پای خودش به سراغتان خواهد آمد. بهقول گورپیت والیا (Gurpreet Walia)، مدیرعامل Suffescom Solution: «برای شروع باید از حرف زدن دست بردارید و طبق برنامه پیش بروید.»
برگرفته از: entrepreneur.com