چرا کاهش شدید تعداد کاربران تلفن همراه برای بازاریابان رسانه های اجتماعی یک موضوع مهم و اصلی تلقی می شود؟

بازاریابان رسانه های اجتماعی تاکید فراوانی بر کلیک کردن روی لینک های تبلیغاتی دارند. روی هم رفته رسانه های اجتماعی به ترافیک ورودی سایت ها کمک عمده ای می کنند؛ و کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی، اقدامی در جهت ایجاد این ترافیک به شمار می آید. مسئله این است که هر یک بار کلیک کردن روی یک لینک تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی را نمی توان به منزله بازدید از وبسایت شما در در نظر گرفت.

طبق مطالعات اخیر ما در زمینه روندهای موجود صرف هزینه های نهادهای اجتماعی B2B، بین یک سوم تا یک دوم (نیمی) از کلیک کردن ها بر روی لینک های تبلیغات رسانه های اجتماعی هرگز کاربران را به مقصد مورد نظر هدایت نمی کند.

—————————————————————————————————-

لینکدین/ ۴۸.۱%

توئیتر/ ۳۱.۷%

فیسبوک/ ۳۷.۳%

استمبل آپ آن/ ۳۶.۷%

منبع: شاخص معیار عملکرد رسانه ای گروه متیا (Metia)، سپتامبر۲۰۱۶، انگلستان

—————————————————————————————————-

توضیحات زیادی برای کاهش شدید تعداد کاربران تلفن همراه وجود دارد. این کاربران ممکن است بدون اینکه متوجه شوند که تبلیغاتی که در یک اپلیکیشن روی آن کلیک کرده اند، یک صفحه وب خارجی را لود خواهد کرد، پیش از لود شدن صفحه هدف مورد نظر خود یک پنجره پاپ آپ را ببندند، یا شاید حین رفت و آمد خود روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک کرده باشند و یک اتصال کُند اینترنت، مرورگر آنها را متوقف یا مسدود کرده باشد. متاسفانه هیچ راهی وجود ندارد تا ارائه دهندگان آگهی های تبلیغاتی کاملاً اطمینان حاصل کنند کاربرانی که تعداد آنها شدیداً رو به کاهش است چه وقت مابین پیگیری یک شبکه اجتماعی، و تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت آنها گرفتار می شوند.

این مشکلات به دلیل صفحات نمایش کوچکتر و کانکت های کُندتر به اینترنت خصوصاً برای کاربران تلفن همراه، امری بحرانی و حاد به شمار می آید. و باتوجه به اینکه تقریباً ۸۰% استفاده از شبکه های اجتماعی در حال حاضر از راه تلفن همراه صورت می گیرد، این موضوع به یکی از مسائلی تبدیل شده که بازاریابان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.

این مشکل زمانی عمیق تر می شود که شبکه های اجتماعی برای درج و امکان کلیک خوردن آگهی های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی در سایت های این شبکه ها- بدون توجه به اینکه چه تعداد کاربر عملاً وارد سایت آنها می شوند – از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می کنند. بدین ترتیب این امر برای تبلیغ کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است که پیش از آغاز به کار خود از تاثیر احتمالی کاهش شدید تعداد کاربران بر روی پروژه- و بودجه- خود مطلع شوند و میزان ریسک های احتمالی را کاهش دهند.

یکی از شیوه های کاهش تاثیر کاهش شدید تعداد کاربران عبارت است از تضمین اینکه هدف قرار دادن مخاطبین مستلزم تمرکز بالایی است؛ و اینکه در زمینه محتوای ارائه شده خود تا جایی که ممکن است با مخاطبین صریح و با صداقت عمل کنید. شما خواستار آن هستید تا با ارائه موضوعات مورد علاقه مخاطبین خود، و افرادی که واقعاً به محتوای ارائه شده شما علاقمند هستند، آنها را متقاعد کنید تا روی تبلیغات شما کلیک کنند چون بدین ترتیب احتمال آن بیشتر است که این گروه از مخاطبین مسیر کلیک خود را پیگیری کنند- حتی اگر پیگیری آنها به این معنا باشد که مجبور باشند برای لود شدن صفحه مورد نظرشان از طریق اینترنت تلفن همراه خود چند لحظه نیز صبر کنند.

این امر نیز کلیدی و مهم است که اطمینان حاصل کنید محیطی که وارد آن می شوید برای استفاده از تلفن همراه کاملاً بهینه و مناسب است. اگر صفحه شما به سرعت لود شود و روی دستگاه ها و ابزار مورد استفاده کاربران به خوبی کارآمد باشد، احتمالش خیلی کم است که یک کاربر جستجوی خود را متوقف سازد.

جای تعجب نیست که موضوع کاهش شدید تعداد کاربران توسط شبکه های اجتماعی مهم منتشر و اطلاع رسانی نمی شود اما این مسئله ای است که آنها به هر حال از آن آگاه و در صدد خنثی سازی آن هستند. ایجاد پلتفرم Facebook Canvas  تلاشی است در جهت رفع این مشکل که به برندها اجازه می دهد تا تبلیغات خود را از طریق ویدئوها و تصاویری در داخل خود شبکه ارائه کنند– بدون اینکه لازم باشد کاربران از محیط و فضای اپلیکیشن فیسبوک خارج شوند. انتظار آن را داشته باشید تا سایر شبکه های اجتماعی مهم نیز این شیوه را دنبال کنند.

ارائه کنندگان این تبلیغات با وجود چالش های بسیاری که برندهای B2B با آن مواجهند باید بتوانند رقابت های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی خود را با دقت بیشتری پیگیری، اجرا و بهینه سازی کنند. تبلیغات رسانه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر عرصه بازاریابی و فعالیت های تجاری B2B تبدیل شده و شاید یکی از بهترین ابزارهایی محسوب شود که به واسطه آن برندها بتوانند آن را کنترل و مهار کنند تا ارزش اصلی و مهم محصولات خود را افزایش دهند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *