چالش های بازاریابی مشاغل کوچک؛ الهام بخش کمپین شرکت پست UPS Store
تبلیغات نشان می دهند که چگونه فقدان ماتریال بازاریابی بر روی فروش تاثیر می گذارد.
شرکت پست دولتی آمریکا (UPS) این هفته تبلیغات جدید تلویزیونی خود را با هدف قرار دادن صاحبان مشاغل کوچک پخش می کند. این تبلیغات نشان می دهند اگر مشاغل برای مطرح کردن کسب و کار خود فعالیت بازاریابی خوبی را به مشتریان ارائه نکنند، چه اتفاقی ممکن است بیفتد.
تبلیغات ساخت شرکت تبلیغاتی Ogilvy and Mather، ادامه کمپین “حکایت شما چیست؟” (What’s Your Story?) شرکت پست UPSهستند که در ماه مارس راه اندازی شد.
کارن کلی (Karen Kelly)، مدیر بازاریابی و تبلیغات پستUPS می گوید “ما در تحقیقات خود این مشکل را مورد بررسی قرار داده ایم که آیا صاحبان مشاغل کوچک به شیوه مناسبی در بازار فعالیت می کنند یا بیرون می آیند و درباره محصولات خود حرف می زنند.”
” ما به واسطه یک سری تبلیغات جدید سعی می کنیم این مشکل را حل کنیم و چگونگی حل این مشکل را با استفاده از پست UPS Store بیان کنیم.”
مشاغل کوچک از جمله نانوایی، آرایشگاه و فروشگاه طراحی آنلاین در موقعیت هایی تحت عنوان “جشن های نه چندان بزرگ” جشن هایی برپا می کنند، اما هیچ مشتری در آنها شرکت نمی کند.
خانم کلی می گوید “اینکه فقط درها را باز کنید و منتظر آمدن مردم بمانید کافی نیست بلکه باید کسب و کار خود را مدیریت کنید.”
پست UPS Store می تواند به مشاغل کوچک کمک کند تا تمام نیازهای بازاریابی خود -از بسته بندی و ارسال تا چاپ و صندوق های پستی- را برطرف کنند.”
تبلیغ دیگری تحت عنوان “بازاریابی سخت است” نشان می دهد مشاغل کوچک از آنجا که برنامه ها و ماتریال بازاریابی درستی در اختیار ندارند، با چالش هایی مواجه می شوند. فرد حمل کننده یک نشان تبلیغاتی، عابر پیاده ای را به زمین می اندازد؛ یک لوله کش کارت ویزیت ندارد به همین دلیل شماره تلفن خود را روی دست یک مشتری یادداشت می کند؛ و یک مشتری تلفنی زمانی که صاحب یک کسب و کار، به جای آدرس محل کسب و کار خود، شماره صندوق پستی خود را می دهد حرف او را باور نمی کند.
در تبلیغ سوم تحت عنوان “آن جا”، یک فروشگاه خرده فروشی از آنجا که صاحبان مشاغل نمی دانند چگونه کسب و کار خود را به خوبی اداره کنند، مدام کار خود را عوض می کند: از پیتزا فروشی گرفته تا سالن طراحی ناخن تا خدمات مراقبت های روزانه.
خانم کلی می گوید “ما در این تبلیغات از طنزی واقعی استفاده کردیم تا مردم بتوانند با آنها واقعاً ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل هم هست که اثربخشی بسیار بالایی دارند.”
این تبلیغات این هفته از تلویزیون های کابلی از جمله AMC، CNBC، CNN، TNT و USA پخش می شوند.
این تبلیغات در ماه سپتامبر نیز در زمان پخش نمایش های پر بیننده تلویزیونی از جمله “صدا” (The Voice) در شبکه NBC و ” قِسِر رفتن از تنبیه” (How to Get Away with Murder) در شبکه ABC.
نسخه چاپی این تبلیغات از ماه اکتبر در نشریاتی همچون “کارآفرین” (Entrepreneur) و مجله “Inc.” منتشر خواهد شد. بودجه این کمپین نامشخص است.