بر اساس تحقیق صورت گرفته Customer Thermometer در این ارتباط، مصرف کنندگان می گویند که ارتباط عاطفی بیشتری نسبت به برند هایی دارند که از افرادی مانند خودشان مراقبت می کند.
این گزارش نشان دهنده نتایج حاصل از یک نظرسنجی که از ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده بزرگسال در ایالات متحده است. در حدود ۶۵% از شرکت کنندگان می گویند که آنها به لحاظ احساسی، با نام تجاری (برند) ارتباط برقرار می کنند که از اشخاصی مانند آنها مراقبت کند.
ازدلایل دیگر برای ارتباط عاطفی با مارک ها، این است که آنها احساس کنند که شرکت مزبور تفاوت های مثبتی در جهان ایجاد می کند تقریبا (۵۵٪) و آنها احساس کنند که این شرکت ۴۵٪ آنها را هیجان زده می کند. زنان به احتمال زیاد نسبت به مردان احساس عاطفی بیشتری نسبت به علامت های تجاری دارند که تفاوت های مثبتی در جهان ایجاد می کنند.
در عوض مرداناحتمالا احساس عاطفی بیشتری نسبت به زنان در رابطه با برندهایی دارند که آنها را در مورد آینده شگفت زده کنند.