فیسبوک الگوریتم نیوزفیدش را آپدیت کرده تا به ویدئوهای زنده اولویت بیشتری بدهد

فیسبوک به تازگی اعلام کرد الگوریتمش را طوری آپدیت کرده که به ویدئوهای زنده، نسبت به سایر ویدئوها اهمیت بیشتری بدهد؛ این خبر هم مصداق دیگری است که نشان می دهد کمپانی تا چه حد به ویدئوهای زنده بها می دهد.

کمپانی کالیفرنیائی Menlo Park روز سه شنبه در یکی از پست های وبلاگش اعلام کرد کاربران فیسبوک برای مشاهده ویدئوهای زنده، نسبت به سایر ویدئوها سه برابر بیشتر وقت می گذرانند. فیسبوک ادعا کرده است آپدیت جدید الگوریتم نیوزفیدش، صفحات را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهد. ویبی کانت و جی ژو دو نفر از مدیران محصولات فیسبوک در همین مورد گفته اند: “این روزها که مردم روز به روز بیشتر جذب ویدئوهای زنده می شن، تصمیم گرفتیم برای این ویدئوها نوع محتوای جدیدی تعریف کنیم و در دسته بندی ویدئوهای معمولی قرار ندیمشون… در ضمن الگوریتم نیوزفید رو هم آپدیت کردیم تا ویدئوهای زنده بیشتر به چشم بیان و در همون حین که پخش میشن، دیده بشن…”

فیسبوک قصد دارد ویدئوهای زنده را اندک اندک در اختیار تمامی ۱.۰۴ میلیارد نفر کاربر فعالش قرار بدهد. تابستان قبل بود که این ویژگی ابتدا در اختیار چهره های مشهور قرار گرفت؛ کمی بعد هم خبرنگارها و اکانت های تائیدشده به ویدئوهای زنده دسترسی پیدا کردند؛ ماه ژانویه بود که کاربران آیفون هم به این مجموعه اضافه شدند. هفته قبل اندروئیدی ها هم ویدئوهای زنده را تجربه کردند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل مجموعه هم برای تبلیغ ویدئوهای زنده سعی زیادی کرده است. زاکربرگ هفته قبل به صورت غافلگیرکننده در مراسم سامسونگ در بارسلونا حاضر شد و اعلام کرد قرار است دو کمپانی همکاری های مشترک جدیدی داشته باشند. یک روز بعد از این جلسه هم در مراسم کنگره جهانی موبایل عنوان کرد به نظرش ویدئوهای زنده به کاربران امکان می دهند لحظه های زندگی شان را با دیگران بهتر به اشتراک بگذارند…

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *