۶ نکته کاربردی برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی تاثیرگذار

تمامی ما بارها به نمایشگاه های مختلف سر زده ایم و غرفه های زیادی را دیده ایم که تمامی شان به یک پرده رنگی ساده ختم می شده اند و شبیه هم بوده اند؛ در چنین شرایطی چه چیزی می تواند تاثیرگذار باشد و جلب توجه کند؟ هیچ چیز! مشکل هم همین جا است.. وقتی غرفه ها جالب توجه نباشند، مردم هم توجهی نمی کنند…

ساخت یک غرفه نمایشگاهی تاثیرگذار واقعا ساده است، کافی است به میزان کافی وقت بگذاریم، هزینه صحیح کنیم و چاشنی خلاقیت را هم فراموش نکنیم. به کمک این ۶ ایده کاربردی می توانیم در نمایشگاه بعدی خوش بدرخشیم:

  1. غرفه باید منحصربفرد باشد

برای نمایشگاه ها باید هزینه مالی و سرمایه گذاری زمانی قابل توجهی کنیم. اولین المان نمایشگاه ها که بودجه را می بلعد، غرفه مجموعه است؛ بهترین گزینه هم این است که غرفه گران قیمت و باکیفیتی تهیه کنیم که تا چند سال به کارمان بیاید. درصورتی که برای خرید یا ساخت غرفه خساست به خرج بدهیم، خیلی زود پشیمان می شویم. هنگام انتخاب غرفه باید دقت کنیم غرفه مورد نظرمان قابل تغییر باشد و به سایزهای مختلف (۱۰*۱۰، ۱۰*۲۰ یا ۲۰*۲۰) تبدیل شود. در این صورت می توانیم المان های بصری را حفظ کنیم و ابعاد کلی غرفه را کم یا زیاد کنیم تا کارایی کمپینمان دوچندان شود. این غرفه انعطاف پذیر را در نظر بگیرید:

  1. از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید

کاملا واضح است که هدایای تبلیغاتی مجموعه بر روی جلب توجه بازدیدکنندگان تاثیر بسیار زیادی می گذارند. مطمئنا اگر فقط خودکارهای به دردنخور هدیه بدهیم، مردم به برندمان علاقمند نمی شوند. اگر بتوانیم بر روی هدایای تبلیغاتی باکیفیت و منحصربفرد سرمایه گذاری کنیم، درصد موفقیتمان دوچندان می شود.

لازم نیست نگران هزینه هدایا باشیم؛ درصورت لزوم می توانیم تعداد هدایا را کمتر کنیم؛ ولی اصولا بهتر است کیفیتشان تا حدی حفظ شود که اعتبار مجموعه زیر سوال نرود. هدایای گرانتر را باید برای بازدیدکنندگانی که احتمال مشتری شدنشان بیشتر است کنار بگذاریم، فقط باید حواسمان باشد قبل از تحویل هدایا، اطلاعات تماس مشتری ها را بگیریم. بخشی از هدایا را هم می توانیم برای جلب توجه بازدیدکننده ها پخش کنیم؛ مثلا می توانیم داخل غرفه یک مسابقه کوچک ترتیب بدهیم و به برنده ها هدایای تبلیغاتی بدهیم.

  1. برگزاری مسابقه با جایزه داخل غرفه!

تصور کنید داخل غرفه مان یک بازی مرتبط به کسب و کارمان راه انداخته باشیم، اما رقبایمان چند غرفه آن طرف تر فقط بروشور پخش کنند؛ به نظرتان مردم جذب کدام غرفه می شوند؟ این قبیل بازی ها باید سرگرم کننده باشند و مردم را به یاد خاطرات کودکی شان بیندازند. در همین موقعیت هم باید اطلاعات تماس بازدیدکننده ها را جمع کنیم. بهتر است از شرکت کننده ها درخواست کنیم قبل از بازی، لیست را امضا کنند و اطلاعاتشان را ثبت کنند. بازی می تواند هر چیز مرتبطی که برای بازدیدکننده ها جذابیت دارد باشد. درصورتی که بازی مان توجه مردم را به خوبی جلب کند و جایزه اش هم وسوسه کننده باشد، احتمال زیادی دارد که کل بازدیدکننده ها فقط درباره غرفه ما صحبت کنند.

  1. نمایش دموی محصولات و خدمات

احتمالا کسب و کاری که هزینه می کند و در نمایشگاه های مختلف حاضر می شود، محصولات و خدمات قابل قبولی ارائه می کند؛ درنتیجه بهتر است از این فرصت استفاده کند و تولیداتش را به بازدیدکنندگان غرفه نمایش بدهد و مشتری جلب کند. بهتر است در دمو، ارزش واقعی و ویژگی های منحصربفرد محصولات و خدماتمان را نمایش بدهیم و صرفا به لیست کردن مشخصاتشان بسنده نکنیم. اگر بتوانیم به بازدیدکننده امکان بدهیم خودش محصول را امتحان کند که چه بهتر..

  1. استفاده از تکنولوژی

در محیط نمایشگاه، می توانیم از تکنولوژی های پیشرفته مختلفی استفاده کنیم تا شرایط برای بازدیدکننده مساعدتر شود. این روزها ساینج های دیجیتال و صفحات لمسی که داخل غرفه ها استفاده می شوند، به کسب و کارها امکان داده اند فرآیندهای کاری شان را نمایش بدهند، به مصرف کننده آموزش بدهند، تصویر لوح تقدیر و گواهینامه های مختلف را به مشتری نشان بدهند و در کل از سایر غرفه ها متمایز شوند. تکنولوژی دیگری که اخیرا مطرح شده، بازاریابی مجاورتی است که به کسب و کارها امکان می دهد به بازدیدکننده هایی که اطراف غرفه گشت و گذار می کنند، پیام کوتاه ارسال کنند و پیشنهاد فروش ویژه کمپانی (یا حتی پیشنهاد بازی در غرفه) را به اطلاعشان برسانند. تکنولوژی هایی از قبیل iBeacon این مساله را واقعا ساده کرده اند.

  1. فعالیت در شبکه های اجتماعی

درست است که نمایشگاه ها معمولا به صورت حضوری برگزار می شوند، اما به هرحال شبکه های اجتماعی هم در این میان نقش خاص خودشان را دارند؛ درصورتی که در طول مدت برگزاری نمایشگاه، در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمری داشته باشیم، می توانیم دو جبهه یعنی هم بازدیدکننده ها و هم افرادی که نتوانستند به نمایشگاه بیایند را هدف گذاری کنیم. در این صورت افرادی که در نمایشگاه حاضر شده اند، کنجکاو می شوند تا پروفایل مجموعه را هم چک کنند؛ نکته اینجا است که بهتر است از هشتگ های مرتبط به نمایشگاه استفاده کنیم تا کاربران پست هایمان را راحت تر پیدا کنند. اما گروه دوم که نتوانستند به نمایشگاه سر بزنند، می توانند به صورت مجازی از غرفه مان بازدید کنند. اینکه تعدادی از مشتریان احتمالی مان در محل نمایشگاه حاضر نشده اند، باعث نمی شود به کل کنارشان بگذاریم. بهتر است از تمام اتفاقات غرفه و نمایشگاه عکس بیندازیم و در پروفایل شبکه اجتماعی مان قرار بدهیم. شاید همین کاربران، تبدیل به مشتری پروپاقرص مجموعه شوند.

غرفه باید تاثیرگذار باشد!

بازاریابی نمایشگاه های تجاری می تواند بازگشت سرمایه قابل توجهی داشته باشد. درصورتی که غرفه نمایشگاهی مان تاثیرگذار باشد، احتمال موفقیت کمپینمان بیش از پیش می شود.

 

غرفه نمایشگاهی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *