تفاوت بازاریابی و برندینگ در چیست؟

در اکثر مواقع این کلمات را در کنار هم میبینیم اما تفاوت این دو در چیست؟

برخی از اساتید در این زمینه بر این باورند بازاریابی فرآیند معرفی کالا یا خدمت است. در این فرآیند به نوعی به مشتری یک حس اجباری القا میشود که محصول را خریداری کند.

اما در برندینگ هنر متقاعد کردن مشتری برای ایجاد انگیزه در خرید نهفته است و در زیر پوست هر بازاریابی وجود دارد اما تفاوت در آن است که برخلاف بازاریابی، حس اجبار را القا نمیکند.

در واقع برندینگ به ارزشهای نهادی یک سازمان و یا کالا وابسته است.

برندینگ یک فرآیند برنامه ریزی شده و استراتژیک است اما بازاریابی تکنیکی است.

بازاریابی تلاشی برای معرفی یک برند است اما برند چیزی است که بعد از بازاریابی باقی می ماند. برندینگ وفاداری مشتریان را مشخص میکند. در بازاریابی ممکن است متقاعد شوید که یک محصول را خریداری کنید اما آنچه در ذهن شما نقش میبندد و شما را به خرید سوق میدهد ، برندینگ است.

بنابراین بازاریابی بخشی اساسی و حیاتی برای برند شما می باشد. این فرایند به شما در انتقال پیام و قولی که قصد اطلاع رسانی در مورد آن به مشتری و یا مخاطب خود دارید، کمک می کند. فعالیت های بازاریابی شما همچنین باید بر اساس شخصیت، جایگاه یابی، ارزش ها و لحن برند شما باشد که در مرحله ای قبل از این برای کارکنان شما معرفی شده و بین آنها نهادینه شده است.

در اصل، بازاریابی کار و فعالیتی است که برای رساندن پیام و یا تعهد و قول خود به مشتریان انجام می دهید، در حالیکه برند چگونگی وفادار بودن به قولی است که پیش از این به مشتریان و کارکنان خود داده اید.

marketing-pr-advertising-branding

 

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *