CarSaver، پایگاه آنلاین خرده فروشی خودرو روز اول آوریل در تقریباً ۲۵ فروشگاه بزرگ شرکت وال مارت در چهار بازار که شامل هوستون، دالاس، فینیکس و اوکلاهاما میشود، طرحی را راه اندازی خواهد کرد.
بودجه اجرای این طرح ترجیحاً از سوی شرکت هلدینگ بانک و خدمات مالی آمریکایی الای فایننشل (Ally Financial) تامین می شود.
پایگاه دیجیتالی CarSaver این امکان را برای خریداران خودرو فراهم می کند تا خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند، امور مالی و بیمه آن را از طریق این وبسایت یا کیوسک های صفحه لمسی تحت پشتیبانی مشاوران دو زبانه خودرو که از طریق تلفن در دسترس هستند، انجام دهند.
کارکنان مراکز پایگاه CarSaver -که در داخل فروشگاه های وال مارت روبروی جایگاه های پرداخت و در کنار سایر خدمات نظیر مراکز بینایی و سالن های طراحی ناخن تعبیه شده اند- درباره این طرح خرید خودرو به مشتریان فروشگاه های وال مارت توضیح خواهند داد.
مشتریان می توانند یک خودروی نو، دست دوم یا استوک مجاز را انتخاب کنند و درخواست خود را برای انجام امور مالی و بیمه خودرو از طریق کیوسکی در یکی از مراکز پایگاه CarSaver، گوشی موبایل خود، وبسایت CarSaver یا با شماره گیری شماره تلفن ۸۰۰ ثبت کنند.
سپس پایگاه CarSaver مشتری ها را به یکی از نمایندگی های فروش معتبر محلی ارجاع می دهد و قرار ملاقاتی را با این نمایندگی فروش برای آنها تعیین می کند. اگر خریداران با نمایندگی فروش تماس نگیرند، یک مشاور خودرو با این خریداران تماس می گیرد.
نمایندگی های فروش در اکثر ایالت ها به ازای هر مورد فروش مبلغ ۳۵۰ دلار تحت عنوان “هزینه موفقیت” به پایگاه CarSaver پرداخت می کنند.
اگر فروش صورت نگیرد، هیچ مبلغی هم به پایگاهCarSaver پرداخت نمی شود. نحوه این پرداخت ها به قانون هر ایالت بستگی دارد و ممکن است به صورت پرداخت هزینه اشتراک باشد.
اگر مشتری ها از موسسه ای وام بگیرند که عضو پایگاه CarSaver باشد، نمایندگی های فروش همچنان سهم فروش خود را دریافت می کنند چون آنها امکان گرفتن وام خرید خودرو را برای مشتری ها فراهم می کنند.نمایندگی های فروش، خودروهای دست دوم را نیز ارزیابی می کنند و آنهایی را که دارای وام و بیمه هستند، به فروش می گذارند.
مدیر ارشد بازاریابی شرکت AutoNation، مارک کانن (Marc Cannon) اظهار داشت ۱۶ فروشگاه این شرکت در فینیکس، هوستون و دالاس در این طرح شرکت خواهند کرد.
شرکت AutoNation در شهر اوکلاهاما هیچ شعبه ای ندارد. نمایندگی های فروش همگی در ۱۵ مایلی فروشگاه های بزرگ وال مارت هستند.
آقای کانن در این باره می گوید “مکان درست و مناسب خیلی ارزشمند است. باید مطمئن باشید که دسترسی به آن برای مشتریان شما راحت است.” وی در ادامه اضافه میکند : “موضوع فقط فروش نیست. می خواهیم آنها را به عنوان مشتری ثابت خود حفظ کنیم و خدمات کسب و کار خود را گسترش دهیم.”
آوریل ۲۰۱۶ پایگاه CarSaver، شرکت وال مارت، آژانس های کرایه اتومبیل و ۲۰ نمایندگی فروش خودرو، نسخه آزمایشی (پایلوت) این طرح را در شهر استوارت در ایالت فلوریدا اجرا کردند.
مدیرعامل پایگاه CarSaver، شان ولفینگتون (Sean Wolfington) می گوید: تقریباً ۸۰ درصد قرار ملاقات ها که از طریق این طرح، تنظیم و زمان بندی شده بود، نهایتاً به فروش منتهی شد و از آنجا که قیمت خودروهای این طرح، صادقانه و بدون نیاز به چانه زنی بود مشتریها به طور متوسط بیش از ۳ هزار دلار کمتر از مبالغ ذکر شده روی اتیکت های قیمت هزینه کردند. نمایندگان شرکت وال مارت درباره این طرح صحبتی نکردند. خرده فروشان به ندرت درباره اقداماتی که به طور سراسری ارائه نشده، اظهار نظر می کنند.
آقای ولفینگتون و چاد کولیر (Chad Collier) در سال ۲۰۱۲ پایگاهCarSaver را در میامی تاسیس کردند.
ولفینگتون یکی از صاحبان شرکت هندا در لس آنجلس است. کولیر رییس پایگاهCarSaver و صاحب پیشین یکی از نمایندگی های فروش این پایگاه است.
آقای کولیر می گوید “پیش از آنکه نمایندگی فروش خود را بفروشم، متوجه شدم لیدهایی (مشتریان راغب) که در این کار به دست آورده بودیم نیز به ۱۰ تا ۱۵ نمایندگی فروش دیگر واگذار شدند و این موضوع به میزان تبدیل کاربر به مشتری و تجربه مشتری ما آسیب زد چون مشتری ها با ایمیل ها و تماس های تلفنی چندین نمایندگی فروش بمباران شدند.”به همین دلیل ما باید به جای مشتری های خود، کار خود را واگذار کنیم.”
آقای ولفینگتون در تشریح طرح وال مارت بارها به طرح مشابه و موفقی اشاره کرد که توسط شرکت خرده فروشی Costco اجرا شده بود.
وی در جریان این طرح قرار دارد: بیش از ۲۰ سال پیش، وی طرح خرید خودرو شرکت Costco را برای یکی از نمایندگی های فروش این شرکت که در آنجا مشغول به کار بود، مدیریت می کرد.
وی می گوید “خیلی تحت تاثیر طرح شرکت Costco قرار گرفته بودم و اینکه اجرای این طرح چقدر برای نمایندگان فروش راحت تر بود چون مصرف کنندگان به شرکت Costco اعتماد داشتند و از قیمت های بدون نیاز به چانه زنی و تجربه بدون دردسر این شرکت راضی بودند.”
آقای ولفینگتون “متقاعد شد که روشی که توسط برندهایی ارائه می شد که از نظر مشتری ها مورد اعتمادترین برندها بودند، روش درست فروش خودرو یعنی فروش به قیمت شفاف و منصفانه بود.
آقای ولفینگتون بعدها به راه اندازی پایگاه های تکنولوژی کمک کرد که باعث پیشرفت خرید دیجیتال خودرو شدند از جمله CyberCar/Automark که توسط شرکت Raynolds and Raynolds خریداری شد؛ شرکت BZ Results که توسط شرکتی که در حال حاضر تحت عنوان CDKGlobal معروف است خریداری شد؛ و VIN Solutions که توسط شرکت Cox Automotive خریداری شد.
ولفینگتون می گوید: طرح شرکت Costco سالانه به طور متوسط به فروش بیش از یک هزار خودروی جدید در هر یک از نمایندگی های فروش این شرکت منجر می شود.
هدف طرح وال مارت، فروش سالانه در حدود یک هزار خودرو – نو و دست دوم- درهر یک از فروشگاه های بزرگ وال مارت است.
شرکت وال مارت در سراسر آمریکا حدود ۵۰۰/۳ فروشگاه بزرگ دارد. نود درصد مشتری ها در ۱۵ مایلی یکی از این فروشگاه های وال مارت زندگی می کنند و ۱۴۰ میلیون نفر از این مشتری ها هر هفته از فروشگاه های وال مارت بازدید می کنند. پایگاه CarSaver با فرض موفقیت آمیز بودن این طرح، امیدوار است به مدت دو سال در فروشگاه های وال مارت در سراسر آمریکا حضور داشته باشد و مشتری ها را با ۱۰ هزار نمایندگی فروش مجاز خود مرتبط سازد.
شرکت Ally Financial پس از شرکت در اجرای آزمایشی این طرح موافقت کرد که به عنوان وام دهنده ترجیحی در این طرح شرکت کند. نمایندگی های فروش شرکت Ally می توانند پیش از سایر نمایندگی های فروش، متقاضی پیوستن به این طرح شوند و در این صورت به مدت ۶ ماه، ماهانه از سوی پایگاه CarSaver یک هزار دلار اعتبار دریافت کنند.
مشتری هایی که امور مالی خود را از طریق شرکت Ally انجام می دهند، یک کارت هدیه ۱۰۰ دلاری وال مارت دریافت خواهند کرد. تیم راسی (Tim Russi)، رییس امور مالی خودرو شرکت Ally می گوید: طرح وال مارت این فرصت را در اختیار شرکت Ally قرار می دهد تا از طریق دیگری تجربه مشتری خود را توسعه دهد.
وی می گوید: “همه ما سعی می کنیم تجربه مشتری بهتری داشته باشیم. پایگاه CarSaver در زمینه تلاش برای بهتر کردن این تجربه از طریق این طرح خرید، واقعاً پیشتاز است و برای مشتری آسایش، شفافیت، و شرایط منصفانه خرید را به ارمغان می آورد.”
او ادامه داد: “این طرح خرید با توجه به آنچه که شرکت وال مارت از اجرای آن کسب می کند، طرح عظیمی است و به نظر من نمایندگی های فروش هم مایل هستند در آن شرکت کنند.”
آقای کانون از شرکت AutoNation با تاکید بر اینکه این طرح، توازن درستی را بین فروشنده و مشتری ایجاد می کند، گقت: “به نظرم این طرح موفق می شود و ما آماده ایم تا آن را اجرا کنیم.”