صداقت بیشتر، انتقاد کمتر. مصرف‌کنندگان چگونه می‌خواهند که برندها بر روی رسانه‌ی جمعی عمل کنند؟

طبق تحقیقات اخیر از Sprout Spcial، بیشتر مصرف‌کنندگان خواستار صداقت داشتن و دوستانه بودن برندها در رسانه‌های اجتماعی هستند، نه اینکه عامیانه باشند یا انتقاد تند داشته باشند.(یعنی دوست ندارند برندها صرفا از مد و انچه در جامعه رایج شده از نظر رفتاری پیروی کنند)

این گزارش بر مبنای داده هایی از یک نظرسنجی آنلاین است که در آپریل ۲۰۱۷ از ۱۰۰۳ مصرف‌کننده انجام شد.

حدود ۸۶% پاسخ‌دهندگان گفتند که برندهایی را می‌خواهند که در پست‌های اجتماعی‌شان صادق باشند، ۸۳% برندهایی را می‌خواهند که دوستانه باشند، ۷۸% خواستار مفید بودن برندهای هستند(کمک رسان باشند) و ۷۲% برندهای شوخ و خنده دار را می‌خواهند.

کمتر از نیمی از مصرف‌کنندگان برندهایی عامیانه(تابع مد روز) (۴۳%) را می‌خواهند ،(۳۹%) به لحاظ سیاسی درست و(۳۳%) برندهای با نقد تند در رسانه‌های اجتماعی را می‌خواهند.( برندهایی که به نوعی عوام فریب با بیانی تیز و نیشدار و یا همراه با حقه باشند)

 

 

رفتارهایی که مصر‌ف‌کنندگان از برندها در رسانه‌های اجتماعی می‌خواهند

مصرف‌کنندگان

 

 

 

بیشتر مصرف‌کنندگان تمایل دارند تا برندها از رسانه‌های اجتماعی برای پاسخ به سوالات آ‌ن‌ها ، یا شرکت در دیالوگ های گروهی، و یاصحبت درباره‌ی رویدادهای روز استفاده کنند.

در حالیکه بیشتر از دو سوم مصرف‌کنندگان استفاده‌ی برندها از رسانه‌های اجتماعی را به منظور تمسخر رقبا، یا گذاشتن پست های عامیانه، صحبت های سیاسی ویا دست انداختن مصرف‌کنندگان را آزار دهنده می‌دانند و مزاحمت تلقی می کنند.

 

تمایل مصرف‌کننده نسبت به رفتارهای برند در رسانه‌های اجتماعی

رفتارهای برند در رسانه‌های اجتماعی

حدود ۸۳% مصرف‌کنندگان با شخصیت شاخص برندها در پست‌های فیسبوک احساس راحتی می‌کنند. با این حال، کمتر از نیمی از مصرف‌کنندگان به شخصیت برند در یوتیوب، توئیتر، اینستاگرام، لینکداین، پینترست و اسنپ‌چت علاقه دارند.

 

 

شخصیت برند

 

 

 

 

پلت‌فرم‌های اجتماعی که مصرف‌کنندگان شخصیت برند را در آن‌جا ترجیح می‌دهند

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *