کدام نوع از ایمیل ها برای برند تجارت الکترونیک موثرترند؟
در تحقیقاتی که توسط کلاویو انجام شده، نشان می دهد ایمیل هایی که حاوی خوش آمدگویی و رسید سبد خرید هستند، مؤثرترین پیام های خودکار و تحریک کننده برای بازار تجارت الکترونیک است. نتایج این گزارش آمده بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از یک و نیم میلیارد ایمیل ارسال شده توسط ۱۰۰۰ شرکت فعال در زمینه تجارت الکترونیک در سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ استخراج شده است.
تحلیل گران عملکرد چهار نوع خاص از ایمیل ها را بررسی کردند:
پیام های خوش آمدگویی (ایمیل های معرفی، اغلب با تخفیف در اولین خرید و یا دسترسی به دارایی قابل دانلود)؛ پیام های مربوط به سبد خرید ( ایمیل های توضیحی ارسال شده به خریداران که آیتمها را به سبد خود اضافه می کنند ولی فرآیند پرداخت و تسویه حساب را تکمیل نمی کنند)؛ پیام های رها سازی سبد خرید (ایمیل های ارسال شده به خریدارانی که محصولات را مشاهده می کنند، ولی آنها را به سبد خرید خود اضافه نمی کنند)؛ و پیام های بازگشت (ایمیل های ارسال شده به مشتریانی که قبلا خریداری کرده اند اما اخیرا خریدی انجام نداده اند).
جالب این که ایمیل های حاوی خوش آمدگویی دارای بیشترین درآمد را برای برندهای تجارت الکترونیک با میانگین سفارشات کمتر از ۵۰ دلار هستند. ایمیل های رها سازی سبد خرید بیشترین درآمد را به ازای هر گیرنده برای مارک های تجارت الکترونیک با مقادیر سفارش بیشتر از ۵۰ دلار به همراه دارند. پیام های ارسال شده به کمتر از یک چهارم از پایگاه داده ایمیل شرکت به میزان قابل توجهی از نرخ مشاهده محصول بهتر، نرخ کلیک بیشتر و نرخ درآمد بیشتر برای هر گیرنده نسبت به پیام های ارسال شده به بیش از سه چهارم از پایگاه داده ایمیل شرکت دارند.